מעבר לניווט

עיצוב לוגו תלת-מימדי בבלנדר בדקות נובמבר 6, 2007

פוסט מאת guysoft בתוך : Crictor, המקור, כללי, פוסטים מזולו, תוכנה חופשית , היסטורייה

למי שכבר צפה בפרק האחרון של "פודקאסט זולו", כנראה ראה שיש שם את הלוגו של זולו בתלת-מימד. זה תמיד יוצא דיי מרשים, במיוחד אם אני אספר לכם שכל מה שהיה לי לעיצוב הוא הלוגו שנמצא בצד ימין למעלה של האתר.

האמת שיש אפשרות ממש ממש שימושית בבלנדר, שנותנת לקחת לוגו (האמת כל מני צרות דו-מימדיות), ולהפוך אותם ללוגו מרשים. זה גם שימושי, מפני שלקחתי לוגו 139×80 פיקסלים, ועכשיו אני יכול לרנדר אותו לכל גודל שארצה! (חוץ מזה שהוא בתלת-מימד).

את הטריק הזה למדתי מהמדריך הנפלא הזה . למי שמתכוון לעשות את הדבר הזה, אני מציע לעיין שם – לא רק בשביל המלל, הצילומי מסך עוזרים הרבה.

  1. את התמונה צריך לטעון לבלנדר מ- View–>Background .Image
  2. כעט NUMPAD 7 ו- NUMPAD 5 מאפשר לראות את התמונה בתוך מסך ה-3D את התמונה.
  3. עכשיו זהו השלב החשוב: השימוש ב-Bezier Curve, זו עקומה שיש לה 3 ידיות מכל צד, והיא מאפשרת יצורה של כל עקומה דו-מימדית שנתקלתי בה. יש לה כמה אפשריות, בינהם הם תלחצו על H, היא תאפשר צורות שפיציות. שזה חשוב לכל הפינות. אני מציע למי שמתחיל עם הצורה הזו לשחק איתה מעל הלוגו/צורה, ולהבין איך כל משיכה של הנקודות גורמת לה להתנהג. בניגוד לרוב הכפתורים בבלנדר, אני מצאתי אותה דיי אינטואיטיבית.
  4. כעט, הציבו את העקומה על אחת העקומות של הלוגו, אם לא ניחשתם עד עכשיו – אנחנו מתכוונים לעבור על הצורה הזו ולהעתיקה! אחרי שיש לכם את העקומה הראשונה, סמנו את אחת הנקודות (כפתור עכבר שמאלי) ולחצו על ctrl+"כפתור עכבר שמאלי". זה יוסיף לעקומה עוד נקודה שאפשר לשחק איתה, וכך אפשר לעבור על כל אות/צורה בלוגו.
  5. עכשיו צריך להמשיך את השלב הקודם, ולעבור אחרי כל הצורה. לפני הסוף (ואפשר גם בדרך) ללחוץ על C. זה יגרום לקומה, להפוך את עצמה למישור. וכך יש לנו את הצורה המתבקשת בבלנדר.
  6. זה השלב בו עוברים לצורה תלת-מימדית. את ההגדרות מבצעים בטאב Curve and Surface (לחיצה על F9 תקח אותכם לפנל בו הוא נמצא). את ההגדרות אני מעתיק, מפני שהם דיי טובות. אבל אפשר לשחק עם זה:

Extrude: 0.2 (the height of the extrusion on either side)

Bevel Depth: 0.02 (the radius of the round bevel applied to the exruded edge)

BevResol: 4 (the number of subdivisions on the bevel curve)

  1. וזהו, בשלב הזה יש לכם את הצורה, ואפשר לצבוע אותה, והוסיף לה כל מה שתרצו, וגם להפוך אותה ל-Mesh אם צריך.

תגובות»

אין עוד תגובות - מומלץ להגיב ראשון!


  • אודות
  • Crictor
  • המקור
  • הסדנא לידע ציבורי
  • כללי
  • פוסטים מזולו
  • תוכנה חופשית
  • 2013
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • Thank you for using IGIT Tweet Button, a plugin by PHP Freelancer