מעבר לניווט

יום שישי – פנל אסונות טבע – תצוגה ראשית ו-3 מסיבות ספטמבר 7, 2008

פוסט מאת guysoft בתוך : Crictor, המקור, כללי, פוסטים מזולו, תוכנה חופשית , היסטורייה

היי,
לצערי לא היה לי זמן לכתוב את הכול בשידור חי כי לא היה לנו זמן (ישנתי באותו יום שעתיים לאחר המסיבות להלן). בנוסף אבדה לי החוברת עם הנקודות, אז אין לי את כל הציטוטים הספציפיים.

אז להלן היום

תוכן

פנל על אסונות טבע ושינוי האקלים העולמי

ממה שראיתי בהרצאה היו הרבה סטטיסטיקות האחת שהכי בלטה לטעמי הייתה הקורלציה בין צפיפות האוכלוסין לבין כמות אסונות הטבע. בדרך כלל מקומות בהם יש הרבה אוכלוסיה ענייה, יש הרבה אסונות, ובדרך כלל אין רשת תקשורת חירום.
וזה באמת מה שההרצאה רצתה לומר – שיש מצב חירום הדבר הכי חשוב הוא תקשורת.
לאחר שהבנתי את זה, הרגשתי שיש קצת חזרה על הדברים – אבל אני הייתי קצת סובייקטיבי כאן,
אני הייתי חצי ישן אתמול וראיתי שאני לא ממש אצליח להישאר ער. אז מהר מאוד יצאתי החוצה והלכתי לתצוגה הראשית (בארוחת הצהריים דיברתי עם אחת המרצות וסיפרתי לה את זה היא אמרה לי שהיא ראתה שנרדמתי, היה קצת מביך).

טיול בתצוגה הראשית

הטיול קצת עורר אותי, יש שם אחרי הכול הרבה דברים מהבהבים והרבה אנשים לדבר אתם. בדרך גם פגשתי את רותם, שבאה איתי מהארץ, ודבור מאוסטרליה. הדרך גם הצטרפה אינו Vidya, שהגיע מסינגפור. טיילנו בתצוגה שהייתה מלאה בגאג'טים, בובות מהלכות, מקומות לקבלת מסאג' תאילנדי נשים אסייתיות בלבוש צמוד ועור.
יש לי וידאו שניהלנו עם רובוט שם שאני מקווה להעלות בקרוב.

דיון על ההצהרה

בהמשך לדיונים מאתמול, היה דיון על ההצהרה של הנוער שניתנת בסוף הכנס. נראה לי יצא שהייתי הצד שתמיד מתנגד, נראה לי פשוט הייתי הרבה יותר רדיקלי בתיעוד שלי (לא תמיד טוב). זה לא אומר שלא הסכמתי עם הפנל, להפך, אבל פשוט הרגשתי שההצהרה שמתגבשת תהיה מאוד כללית ולא משהו שיוכל לייצר תוצאה פרקטית בשטח – ותוצאות זה מה שחשוב בסוף.
נוסף היו הרבה דיונים על חיבור של אזורים בעייתיים וזה היה עיקר הדיון, בעוד שאני ניסיתי לדחוף את קטע הצנזורה לפרק. במהלך הדיונים הגעתי להסכם עם הצ'רמנים שמה שיוכנס יהיה "אנחנו בעד חופש הבעה" (אכן, זה המשפט השני של ההצהרה), פשוט מפני שכל דבר אחר היה קיצונים מידי במסגרת ארגון כמו האו"ם. אני לא יודע אם זה יעזור במאבק בארץ, אבל הדיונים שהיו לי עם ארצות אחרות עזרו לי לבנות טיעונים נגד מה שקורה בארצנו, ואני מקווה להביא אותם למקומות הנכונים.

3 מסיבות בערב אחד + שיחות שלום

לאחר מכן חזרנו למלון ומהר כולם עברו לתלבושות המסורתיות שוב. דימה שהוא "האלמוני" (בוגר) של הארץ הגיע גם סנדלים ומכנסיים קצרים (נמאס לו מכל החליפות), וניסה לשכנע את התאילנדים שזהו הלבוש המסורתי בארץ, היה להם קשה להאמין לו 🙂 .
הייתה ארוחה ומסיבת פרידה שבמהלכה קראו לי, ולעוד ארבעה לבמה (מהתמונות אני רואה שזה היה הציג עירן מדגסקר קזחסטן ירדן ונראה לי הנציגה של אינדונזיה (התמונה חתוכה).
מסתבר שלכולנו יש יום הולדת החודש (שלי ב-14 בספטמבר) אז הביאו עוגות ושרנו לנו "יום הולדת".

מאוחר יותר כולם המשיכו לרקוד ובינתיים תכננו הישראלים הירדנים הלבנונים והאוסטרלי לצאת למועדון.בסוף נסענו לשניים, הראשון היה ממש נחמד, אבל נסגר לאחר שעה. ממנו נסענו לשני, בנסיעה דיי מטורפת של טוקטוקים (אני נסעתי בהם בעבר, אבל אלה ממש התפרעו).

שהגענו למועדון השני, פגשנו שני הולנדים ושאלתי אחד מהם איך בפנים, הוא ענה "מלוכלך" אז שאלתי "מה? מלוכלך 'לא נקי' או המלוכלך 'השני'". הוא ענה "השני".
ואכן כל נציגי הארצות שאיתנו היו דיי בשוק ממה שהלך שם, האוסטרלי בכלל עוד לא התאושש מהשוק התרבותי מהנסיעה עצמה (זה מצחיק כי הוא אדם דיי חסון עד כו).

ופתאום, בתוך כל הבלגן הזה של דראג קווינס ורקדנים על מוטות התחילה שיחה פוליטית-חיובית עם הלבנונים. לצערי אני לא יכול לתת תמונות ואת התוכן שכן הלבנונים אמרו לי שאסור לפרסם אצלם דברים כאלה. אני רק רוצה לספר לכם שנראה ששלום עם לבנון לאחר השיחה הזו לא נראה רחוק… רק צריך ממשלות נורמליות ובידוד מהלחצים של מדינות ערביות אחרות, אחרת אין מה שיעצור אותנו.

המלצה שלי לאחר מה שראיתי: להעביר את שיחות השלום למועדון 'מלוכלך מהסוג השני'! נראה שזה המיקום המושלם לאחר מה שנאמר שם.

תמונות היום

לצערי תמונות היום שהייתי רוצה לפרסם עוברים רגולציה, מהיבט פוליטי וגם מהיבט חברתי (מצחיק להצטלם עם הגברים-נשים, אבל נתבקשתי לא להעלות את התמונות), וגם התמונות של בני דודינו יכולים לסבך אותם. אז הנה תמונות נוספות:

כולם רוקדים

מסיבת יום הולדת

דימה רותם ודבור בטוקטוק

דימה רותם ודבור בטוקטוק (צולם מהטוקטוק שלנו)